Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas (LPUF) veiktā aptauja par pārtikas kvalitātes zīmēm Latvijā rāda, ka pārtikas kvalitātes zīmēm uzmanību pievērš 75% patērētāju. Latvijas iedzīvotāju vidū atpazīstamākās kvalitātes zīmes ir Zaļā un Bordo karotīte – Zaļo karotīti atpazīst 90% patērētāju, bet Bordo karotīti – 54%. Pēc tam seko tādas zīmes kā Latvijas Ekoprodukts un Zaļā Ekolapiņa.
Gan atpazīstamības, gan patērētāju uzticēšanās ziņā līderpozīcijas pieder Zaļajai karotītei – tai kopumā uzticas 59% patērētāju, savukārt Bordo karotītei – 28%. Citām pārtikas kvalitātes zīmēm uzticamības līmenis ir zemāks.
“Aptauja rāda, ka produktus ar kvalitātes zīmēm iedzīvotāji novērtē un izvēlas biežāk – tām uzticas aptuveni 74% patērētāju. It īpaši svarīgi tas ir gadījumos, kad pircējs attiecīgo produktu izvēlas pirmo reizi,” atzīst LPUF padomes priekšsēdētāja Ināra Šure.
Produkti, uz kuru iepakojumu ir redzamas abas populārākās un uzticamākās kvalitātes zīmes – Zaļā un Bordo karotīte, visbiežāk patērētājiem asociējas ar vietējas izcelsmes, kvalitatīviem, Latvijā ražotiem produktiem.
“Kvalitātes zīmes patērētājiem faktiski kalpo kā zināms ceļvedis veikalu produktu plauktos, jo tās var sniegt atbildes uz dažādiem patērētāju jautājumiem – kur produkts ražots, no kādām izejvielām u.c. Prieks, ka tieši nacionālās pārtikas kvalitātes zīmes (Zaļā un Bordo karotīte), kurām ir stingri kvalitātes kritēriji un regulāra PVD uzraudzība, ir tās, kas patērētājiem vislabāk signalizē, ka produkts ir kvalitatīvs un ražots Latvijā,” saka I.Šure.
Šobrīd Zaļā karotīte ir piešķirta 113 uzņēmumu 464 produktam, bet Bordo karotīte – 42 uzņēmumu 237 produktiem.
Aptauja Pārtikas kvalitātes zīmes Latvijā veikta sadarbībā ar Snapshots 2017. gada novembrī, aptaujājot 700 respondentus.