Ar jaunu digitālo kampaņu “Svini Jāņus ar Latvijas produktiem!” Zemkopības ministrija, Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centrs un Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācija aicina ģimenes laicīgi domāt par to, ko likt uz svētku galda vasaras saulgriežos, un atcerēties, ka garša, vērtība un kvalitāte meklējama tepat Latvijā.
“Jāņi nav stāsts tikai par sieru un ugunskuriem. Tā ir iespēja izvēlēties Latvijas produktus – ar skaidru sirdsapziņu un lepnumu. Kampaņas galvenais vēstījums ir vienkāršs: katrs vietējo pārtikas produktu pirkums ir balsojums par mūsu zemi, vidi, cilvēkiem un nākotni. Tāpēc Jāņu galdā aicinām celt Latvijā ražotus ēdienus un dzērienus, produktus, kas marķēti ar Zaļo un Bordo karotīti – ar zināmu izcelsmi un paaugstinātu kvalitāti,” aicina Mārtiņš Cimermanis, Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centra valdes priekšsēdētājs.
“Kad izvēlamies Latvijas produktus, mēs vienlaikus izvēlamies piecas vērtības: ekonomisko – stiprinām vietējo saimniecību un uzņēmēju izaugsmi, sociālo – saglabājam darba vietas reģionos, kultūras – uzturam dzīvas mūsu ēšanas tradīcijas, vides – samazinām transportēšanas ietekmi uz dabu, un visbeidzot drošības, jo zinām, kas ir uz mūsu galda,” skaidro M. Cimermanis.
No 9. jūnija sociālajos tīklos Facebook, Instagram, TikTok, Threads un YouTube un lielākajos portālos startēs reklāmas kampaņa, kurā bērni un viņu vecāki vienkārši un emocionāli skaidros, kāpēc viņu izvēle ir Latvijas produkts un kāpēc būtu svarīgi izvēlēties un atbalstīt vietējo pārtikas ražotāju veikumu.
Kampaņu organizē Zemkopības ministrija sadarbībā ar Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centru un atbalsta Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācija! Digitālā kampaņa uzrunās ģimenes visā valstī, atgādinot – katrs Latvijas lauksaimnieku un pārtikas ražotāju radītais produkts uz galda ir ieguldījums mūsu valsts ekonomikā.
Nacionālā pārtikas kvalitātes shēma jeb tautā sauktās Zaļās un Bordo karotītes ir valsts atzīta un uzraudzīta pārtikas kvalitātes sistēma, šiem produktiem izvirzītās prasības ir augstākas, nekā nosaka Latvijas un Eiropas Savienības vispārīgie normatīvi.
Veicot sertifikāciju Pārtikas un veterinārajā dienestā, Karotīšu uzņēmumu saimei ir pievienojušies gan lieli ražotāji, gan mazāki uzņēmumi, gan zemnieku saimniecības, mājražotāji, biškopji.
Arī platforma NovadaGarša.lv apliecina: Latvijā top lieliski produkti – sulas, siers, maize, gaļas izstrādājumi, kārumi, kas pelnījuši būt uz ikviena svētku galda. Vietējie ražotāji nav tikai ekonomikas daļa – tie ir cilvēki, kuri ar darbu saglabā Latvijas laukus dzīvus.
Pirms Jāņu iepirkumu drudža kampaņa aicina katru iedzīvotāju uz brīdi apstāties un padomāt – vai tas, ko liekam groziņā, nāk no mūsu zemes? Īstā izvēle veikalā sākas ar vietējo produktu atpazīšanu, īpaši jau Jāņos.
Šobrīd Zaļā karotīte ir piešķirta 144 uzņēmumu 745 produktiem, bet Bordo karotīte – 58 uzņēmumu 472 produktiem. Zaļā karotīte tiek piešķirta produktiem, kuri tiek ražoti Latvijā no vietējām izejvielām (vismaz 75 %) un atbilst paaugstinātām kvalitātes prasībām. Savukārt Bordo karotīti piešķir produktiem, kuru pilns pārstrādes cikls tiek veikts Latvijā un produkts atbilst paaugstinātas kvalitātes prasībām.